Nezapomínejte na nadpisy typu H1, H2 a H3

Nezapomínejte na nadpisy typu H1, H2 a H3

Rozhodl jsem se k mému článku, který píši o monetizaci vlastního blogu psát několik doplňkových článků na různá témata. První z témat jsou nadpisy, protože jsou důležité při plnění webu obsahem. Když se podíváte na některé prestižní weby jako je třeba idnes.cz a začtete se do některého z článku zjistíte, že je rozdělen na odstavce a každý z těch odstavců má svůj vlastní nadpis. Není to jen proto, aby se článek čtenářům lépe četl, ale má to své opodstatnění ve struktuře internetového článku tak, jak jej chápou vyhledávače.

Titulek článku rovná se H1

Pokud nepoužíváte redakční systémy a články si píšete pomocí vlastní šablony v CSS stylu můžete si pro nadpisy článků nastavit implicitně formát H1. Pokud používáte některý SEO - dopřčjte sým stránkám vyšší návtěvnostz redakčních systémů jako je Joomla nebo WordPress je zpravidla titulka článku nastavená na H1. Pokud tomu tak není je třeba provést zásah do CSS souboru, který definuje styly. Důležité je také zkontrolovat, zda nikde dál v článku není použitý nadpis H1, protože ten by měl být v každém článku jen jednou. Nezapomínejte také, že veškeré nadpisy začínají velkými písmeny.

 Nadpisy H2 až H3

Je velmi důležité používat ve článcích nadpisy úrovně typu H2 a následně H3.  Používejte H2 pro důležitější nadpisy a H3 pro méně důležité nadpisy. Vždy by měla být struktura podobná jako uvedu na příkladu:

Příklad:

Plemena psů „Nadpis úrovně H2“

Text o plemenech psů

Základní rozdělení plemen „Nadpis úrovně H3“

Text o základním rozdělení plemen psů

Labrador „Nadpis úrovně H4“

Text o labradorech

Retrívr „Nadpis úrovně H4“

Text o retrívrech

Atd.

Čím psy nejlépe krmit? „Opět nadpis úrovně H2“

Text všeobecně

Granule „Nadpis typu H3“

Text o granulích

Vařená rýže s masem „Nadpis typu H3“

Text o tomto jídle pro psy

Atd.

Je velmi důležité dodržovat tuto posloupnost, jelikož vyhledávače hodnotí nejen počet klíčových slov ale také strukturu článku, podle kterého hodnotí jeho kvalitu. Pokud byste psali články bez použití H2, H3 nadpisů je to velké mínus pro váš web. Ne nadarmo se největší firma zabývající se optimalizací webů, která se specializuje na vylepšení pozic ve vyhledávačích, správu PPC kampaní atd. jmenuje „H1“.

Při psaní na to určitě nezapomínejte a vaše články si tak v budoucnu na internetu najde mnohem více čtenářů a to je to, co potřebujeme. Přeji hodně štěstí při psaní článků a H1 zdar.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *